הירשם עכשיו

היכנס

איבדתי סיסמה

איבדת את סיסמתך? נא הקלד שם משתמש וכתובת מייל. קישור יישלח למייל שלך ליצירת סיסמה חדשה.

היכנס

הירשם עכשיו

הירשמו חינם והתחילו להעלות שאלות ותשובות

כשהגיל השלישי פוגש את הדור השלישי

כשהגיל השלישי פוגש את הדור השלישי

על פי פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באוקטובר 2015, עולה כי תוחלת החיים של נשים בישראל בשנת 2014 עמדה על 84.1 שנים בעוד תוחלת החיים הגברית עמדה על 80.3 שנים. עוד מציין הפרסום כי, בעוד שבתוחלת החיים של הגברים לא חל שינוי, יחסית לשנת 2013, תוחלת החיים של נשים עלתה ב-0.2 שנים. בתוחלת החיים של כלל האוכלוסייה (גברים ונשים יחד) ישראל מדורגת במקום השביעי והמכובד מבין מדינות ה-OECD.

כשהמבוגרים נשארים מאחור…

בד בבד עם עליית תוחלת החיים ובמקביל להתמודדות עם הזדקנותו של הגוף והמגבלות הנובעות ישירות ממנו (כהתדרדרות הראיה והשמיעה, דלקות פרקים וכד'), נאלצים בני הדור השלישי להתמודד עם פערי הטכנולוגיה השועטת קדימה. התחושה שהם נותרים מאחור, מחוץ למעגל העבודה, מחוץ למעגל המשפחתי הצעיר יותר, מחוץ לכל מה שמשתנה ומתחדש בתחום הטכנולוגיה, עלולה לגרום להם לחוש מנותקים ולהסגר בעצמם. עלינו, כבניהם ונכדיהם של בני דור זה, מוטלת האחריות לסייע להם, ככל שניתן, להמשיך לחוש שהם עדיין בעניינים, למרות הפערים הטכנולוגיים ומגבלות הגיל. אחד התחומים בהם מתגלה הפער הגדול הוא תחום הטלפונים החכמים. בעוד אנחנו, אנשי הדור הצעיר יותר, שולטים בכל האפליקציות הרבות החיוניות לנו, מצלמים, גולשים ומסתמסים ללא הרף, בני גיל הזהב מתקשים, לעיתים אפילו בהפעלה פשוטה של המכשיר לצורך מציאת איש הקשר המתאים וחיוג אליו.

 

מהן הדרישות הבסיסיות ממכשיר המיועד לאדם מבוגר?

  • מכשיר פשוט ככל האפשר – עודף אפשרויות, בהן, ממילא המבוגר איננו משתמש, עלול לבלבל אותו ולהקשות עליו להשתמש גם באפשרויות הנדרשות לו.
  • ממשקי הפעלה פשוטים – תהליכים מסובכים, אשר אנחנו זוכרים בעל פה, יהפכו את השימוש בטלפון למבוגר לבלתי אפשרי. לכן, יש להעדיף ממשק נקי וברור ככל האפשר, ללא פעולות מסובכות מידי.
  • מסך נוח לקריאה, תצוגה ברורה ופונטים גדולים – קשיי ראיה הן אחת מהבעיות הנפוצות אצל מבוגרים, אשר מקשה עליהם את השימוש במכשיר. מסכים ופונטים גדולים מאפשרים קריאה קלה ונוחה, ללא מאמץ.
  • מקשים גדולים – שגרון, רעד בידיים ומחלות נוספות עלולות להקשות על המבוגר להקליד בטלפונים חכמים בהם מסכי מגע. לחיצים הם הפתרון האולטימטיבי עבורו.
  • סאונד ניתן לכיוון – ירידה בשמיעה הינה תופעה נפוצה נוספת שחווים אנשים בגיל הזהב. על טלפון המותאם להם להכיל אפשרות להגברת הקול לעוצמות הגבוהות יותר מאשר בטלפונים המיועדים לאנשים צעירים.
  • מקשי חיוג מהיר ולחצן מצוקה (רצוי חיצוני) – למותר לציין עד כמה נחוץ לחצן מצוקה לאדם המבוגר.

 

מה יש לשוק הישראלי להציע?

באופן מפתיע, ההיצע הסלולרי המיועד למבוגרים הינו דל למדי, אולם ניתן לפגוש בו מספר שחקניות בולטות:

  • Slider עם דגמי W30c, W30b, W50i ו-W60i, טלפונים קומפקטיים מדור שני ודור שלישי, בעלי מקשים גדולים, לחצן מצוקה ואפשרויות נוספות המותאמות למבוגרים.
  • MyPhoneעם דגמי EasyPhone Deco, EasyPhone 1070, בעלי ספרות-מקשים גדולים, לחצן מצוקה ותצוגה רחבה וברורה.

בנוסף להם, מומלץ להתעדכן בחברות הסלולר במכשירים החדשים היוצאים לשוק, מכיוון שבעולם (בניגוד לישראל) כבר הבינו שגם למבוגרים שבינינו מגיעה טכנולוגיה המותאמת לצרכיהם.

 

לסיכום:

סביר להניח שגם עם מכשיר סלולרי המותאם למבוגרים, לא תפגשו את סבתא בצ'אט בפייסבוק, בוואטסאפ או באינסטגרם, אולם בהחלט תוכלו לאפשר לה להתקשר אליכם מהטלפון הנייד בקלות ובנוחות רבה הרבה יותר ממה שהיא עושה זאת כיום.

 

המאמר נכתב על ידי סים תקשורת – רשת חנויות סלולר העובדת עם המותגים המובילים בתחומי הסלולר והאביזרים הנלווים ומשווקת מגוון רחב של מוצרים, ביניהם, טלפונים המותאמים במיוחד לבני גיל הזהב.

 

 

 

השאר תגובה

קאפצ הקלק על התמונה לעדכון קאפצ'ה