תשובה ( 1 )

  1. admin
    0
    18/05/2015 ב- 15:37

    נא הסבר בקצרה מדוע לדעתך יש לדווח על שאלה זו.

    דווח בטל
    איך כותבים קורות חיים?קורות חיים הם מסמך קצר ומתומצת, שאמור לספק למעסיק הפוטנציאלי מבט מהיר ומיידי על היסטוריית התעסוקה וההשכלה של המועמד. הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם לכתוב קורות חיים, שלא ייעלמו ברגע שינחתו על שולחן המעסיק / מנהל משאבי אנוש.

     

    1. לא יותר מעמוד אחד
    מסמך קו"ח ארוך מדי מעיד על קושי בהבחנת עיקר מול טפל. לא יותר מעמוד אחד ורצוי גם לא יותר מ-500 מילים.

    2. קצר ותמציתי
    אם אינכם יודעים לתאר כל משרה שעברתם בשורה / שורה וחצי, הדבר עלול להעיד עליכם לרעה. קורות חיים הם ברושור שיווקי - לא מכתב מייגע.

    3. מה המקצוע שלכם
    אם רפרוף מהיר בקורות החיים לא מאפשר לדעת מה המקצוע שלכם - כתבתם אותו בצורה שגויה (במיוחד בתפקידים בכירים).

    4. ברור ומובחן
    כל תפקיד שביצעתם צריך להיות ברור מיידית כבר מהשנייה הראשונה, גם בלי לקרוא את התיאורים המלאים. רצוי להוסיף את התועלת שהבאתם בכל תפקיד.

    5. הפוך, גוטה, הפוך
    סדר התפקידים צריך להיות מהאחרון (בראש העמוד) לראשון (בתחתית העמוד). השקיעו בעיקר בתיאורי התפקידים האחרונים ולא הראשונים.

    6. בלי שגיעוט קטיב
    יותר ממחצית קורות החיים נזרקים לפח ברגע שמבחינים בהם בשגיאת כתיב וניסוח. וכל מילה נוספת מיותרת.

    7. לא ללכלך
    גם אם עזבתם מקום עבודה עם טעם מר בפה - אל תתנו לזה ביטוי בקורות החיים. עדנו מעט את המציאות, כדי שהמעסיק לא יחשוב שגם עליו עוד תלכלכו בעתיד.

    8. בלי תחביבים
    רבים מנסים למצוא חן ולהראות שיש להם חיים גם מעבר לעבודה, עם דוגמאות כגון "חובב סריגה, טיולים ומשחקי ברווז באמבטיה". תחסכו לעצמכם. זה לא יוביל לשום מקום טוב.

    9. ממש לא צריך
    מספר תעודת זהות, עבר צבאי ושאר ירקות לא רלוונטיים לתפקיד (אלא אם כן התפקיד בגוף ממשלתי כלשהו).

     

כתוב תשובה

קאפצ הקלק על התמונה לעדכון קאפצ'ה