במקרא יש שני פירושים למושג הבן של הנין: בעשרת הדברות (שמות כ ד) נאמר: פֹּקֵד עֲוֹן אָבֹת עַל-בָּנִים עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים. על פי הכתוב - הפירוש הוא: שילש = נכד וריבע = נין. מספר פרקים אחר כך (שמות לד ז), נאמר: פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל-בָּנִים וְעַל-בְּנֵי בָנִים, עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים, כלומר, שילש = נין וריבע = בן הנין. בימינו נקבע ששילש הוא נכד, ריבע הוא נין וחימש הוא בן הנין.חידוש מילה של המשורר הנודע חיים נחמן ביאליק.
תשובה ( 1 )
נא הסבר בקצרה מדוע לדעתך יש לדווח על שאלה זו.
דווח בטלבעשרת הדברות (שמות כ ד) נאמר: פֹּקֵד עֲוֹן אָבֹת עַל-בָּנִים עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים.
על פי הכתוב - הפירוש הוא: שילש = נכד וריבע = נין.
מספר פרקים אחר כך (שמות לד ז), נאמר: פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל-בָּנִים וְעַל-בְּנֵי בָנִים, עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים, כלומר, שילש = נין וריבע = בן הנין.
בימינו נקבע ששילש הוא נכד, ריבע הוא נין וחימש הוא בן הנין.חידוש מילה של המשורר הנודע חיים נחמן ביאליק.